Taxi Sør

Re-Branding

Fundament er stolte over å ha TAXI SØR på kundelisten. Fargeendring er ett av mange tiltak: Siden de fleste taxier i Norge og Kristiansand er ganske anonyme, så har vi valgt å se til utlandet for inspirasjon. Go Yellow! Og husk: ring 380 28000 neste gang du trenger skyss:-)

Taxi Sør har en taxi flåte på ca 120 biler, 50 hovedbiler og ca 70 reservebiler. Løyvehaverne eier selskapet, mens daglig leder administrerer 50 eiere. Sjåførstanden består av mennesker med 17 ulike nasjonaliteter og like mange ulike kulturer. 

Utfordring
I mai 2015 fikk vi i oppdrag å utføre en kommunikasjonsstrategi for Taxi Sør. Hovedmålet skulle være å tilegne seg flere kunder i privat- markedet. 

Løsning
Den Internasjonale taxifargen er gul, mens i Norge er vanligvis taxier hvite. Med inspirasjon fra NYC ville vi ta en posisjon i markedet med gule taxier. Samtidig skape en god kontrast til konkurrentene. Go Yellow ble realisert med over 100 gule biler i ny drakt. 

Vi jobbet samtidig med de ansatte, både sjåfører og sentral- bord, og coachet dem på kundebehandling og service. Det ble avholdt 7 kundebehandlingskurs, hvor vi involverte de ansatte i gruppearbeid, og forklarte viktigheten av god kundebehandling.

I tillegg lagde vi Facebook side med budskap som skaper mer aktivitet på nett, og dermed gjøre Taxi Sør mer relevante.

«Hos Taxi Sør får du alltid noe ekstra»
For å vise at Taxi Sør setter pris på sine kunder lagde vi et konsept med Gul Gave, som gir noe igjen til kunder som velger Taxi Sør. I samarbeid med det lokale næringslivet kunne sjåførene gi kundene hyggelige overraskelser når turen var over. Det kunne være gratis inngang på utesteder, gratis popcorn på Kristiansand Kino, eller 50 % rabatt på lunch. 

Effekt
I følge Fædrelandsvennens reportasje i februar om «transportnæringens fall som følge av oljenedgangen» forteller konkurrenten Agder Taxi om 10 % nedgang i omsetning i januar 2016. I samme periode kunne Taxi Sør rapportere om oppgang i samme marked. 

Kilde: Fædrelandsvennen


« Tilbake