Siste nytt

Ikke glem kommunikasjonen i krisen!

Koronapandemien er en krise som snur bedrifter og samfunn på hodet. Ledelsen drukner i nye oppgaver og utfordringer som må løses. Da skjer det to ting; Kapasiteten til å informere ansatte, kunder og omgivelser om det som skjer, går ned, mens behovet for informasjon går opp.

Scroll

Alt for ofte blir kommunikasjonen internt og eksternt nedprioritert når organisasjonen er under press og utfordringene tårner seg opp. Det kan straffe seg både på kort og lang sikt.

God kommunikasjon er nemlig et effektivt redskap for å få en organisasjon til å stå sammen i krisen.

God kommunikasjon forener medarbeiderne og sementerer fellesskapsfølelsen. Det er også viktig å holde kunder og nettverk løpende orientert.

Kunder som blir informert, vil oppleve at de er betydningsfulle og blir tatt på alvor. Da vil de ha større forståelse for den situasjonen bedriften din står i og akseptere at ikke alt går på skinner i en periode.   

 

Lundsbroa er nesten tom midt i rushtiden.

God kommunikasjon i krise krever litt forberedelse og en god plan.

Sett av ressurser internt i god tid til å ivareta kommunikasjonsbehovet. Ofte kan det være smart å få litt hjelp utenfra for å analysere situasjonen og behovene.

Fundament har medarbeidere med lang erfaring i krisekommunikasjon. Trenger du litt bistand så nøl ikke med å kontakte oss i Fundament. Vi kan hjelpe din bedrift med planlegging og gjennomføring av kommunikasjonstiltak.

Espen Husebø Daland
Daglig leder (konstituert)

+47 46 65 65 70

espen@fundamentet.no

Eirik Vigsnes
Kommunikasjonsrådgiver

+47 908 70726

eirik@fundamentet.no

Lars Traaholt
Kommunikasjonsrådgiver

+47 932 69 201

lt@fundamentet.no